onsdag 15 juni 2011

Väl tummade böcker..hyllor upp till taket & bevara Antikvariaten


ja en murrigblåsig fikuleratripp till gubbhyllan


sådant här nyckfullt ostadigt oförutsäjbart väder ..som jag älskar..
så tråkigt med väder som är bara är soligt & varmt 
 ...helst ska det ska vina kring öronen ena sekunden sen ska det solas andra...
det kanske beror på att jag tröttnar så oerhört fort på saker och ting..hm


..är det något som jag inte tröttnar på är ju mina böcker.
.eller böckernas värld..
komplexiteten mitt kall
..konstigt att jag har ro att sitta timme ut timme in med en bok i mitt knä när det annars är full fart..  
   här är lite sköna bokbilder


..




känner ni doften..



ja här kommer den Belgiska favvokonstnärens hem igen..har givetvis en ateljéfotölj och suverän vinglig,skev och oplanerad bokhylla i detta vackra hem.. den lyllosen



                                                       

mina små afrikanska stenschackfigurer står fint på min sakrala hylla


ja kunde inte låta bli ..min favoritdockhusmakare som jag skrivit om ..under sköna snubbar..


sådan stege behöver jag




avslutar med min favvisbild..vad kan bli fel stenväggar och böcker..tillsammans
tycker som sagt inte om att köpa nya böcker ..vill ha tummade sidor
..gärna med understrykningar/hänvisningar då är det som man kommer in i någon annas tankegångar..härligt
..så fram med mer bibliotek..antikvariat och loppisar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar