onsdag 25 maj 2011

Ricardo Bofill..magasin36 & våra hem är en fabrik


bagerifikulerastund i mjöldamm...

..började dagen med en liten bagerivistelse i mina kvarter..tidningarna ligger på hög och när jag ströbläddrar lite snabbt så hittar jag alltid något som ögonen älskar
som
den Spanska arkitekten Ricardo Bofill gick och köpte en  cementfabrik..
och nu bor han i denna lilla casa .

vidare till Anders som gick och köpte Höganäs keramikfabrik och har som inredningbutik/bostad nu..
.jag har haft förmånen att ha mina större tavlor där
..och ska snart lassa lastbilen och dra ned med mera..
och hämta ett slagbord som det står carola på..
mer här..  

ni har säkert sett dessa bilder
 ..men det tål att ses igen ..bilder är som med böcker..
"en bok som inte är värd att läsas flera gånger är inte värd att läsas alls.."




text av Sara hos SomSara



magasin36














magasin36






mer om denna boning













..det är härligt med företagsamma män
.som brinner för det de gör
..hopp om livet






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar