fredag 6 maj 2011

svartboard på väggen & tapetserie av Jimmie Martin


fikulera i solen bland färgstarka stolar och blommiga bord


..lekfyllt var ordet för idag
..kan leka med färger ..former ja och så min favorit text..
mina tankar gick givetvis direkt till min favvis Svenska  möbelformgivaren Jimmie Martin


han leker vidare på väggarna i serien ..Graffiti – Bring the street inside.


första gången jag såg hans hem tänkte jag ...ska göra en sådan vägg i mitt kök..
..finns väll inget ballare än rå text á la graffiti på svart bakgrund












                                                      han har gjort denna tapetserie




..hemma hos Jimmy läs mer om honom




 



bild från The Selby
  


 
 finns det något finare en barns enkla ritningar..Holly har en egen blackboard vägg i sitt rum som alltid är full av vackra streck och krumilurer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar