torsdag 5 maj 2011

High Line i New York ..karga storstadsoaser ibland betong & plåt


karga väderbitna stolar från Gubbhyllan på Skansen


jag tycker givetvis om solen ..men finns det något mysigare än när det är så där lagom grått och lite regn i luften..
den klassiska Svenska gråa himlen är något jag försöker få fram i mina målningar ..
ljuset är så fantastiskt..men ack o ve vad svårt att få fram.. 
härlig regning fikulera på skansen idag..
dessa våra uterum som vi älskar så mycket när vädret blir lite varmare.
storstadsbalkong på våren är för mig som en tom målarduk.
..bara väntar på att fyllas med allt man vill ha där
..det är något med våra små oaser i storstad..
..dessa små udda ställen ..underbara..karga..takplåtställen..
mitt i betongen
ett ypperligt exempel på dett är ju High line i New York
där stadsborna har gjort om denna övergivna tågräls som en enda lång sträöcka av oas..just nu är den dryga två kilometer men kommer bli mycket längre..denna spännande stadsdel som blomstrat upp från att varit som ett övergivet slakthusområde ..otroligt kul

från The Selby




carouschka streijfferts balkong








High Lines



..härligt och hopp om livet när jag läser om människor som värnar om det som är omkring en ..och tar tillvara gör om det befintliga..



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar