måndag 9 maj 2011

Fjäderholmarna..Lena M Karlsons målningar & Jesper Walder

 

 fikulerastund med Annelie längst vattnet ute på ön

..fantastiskt att kunna ta båten från Stocholmscity och tjugo minuter senare är man ute i skärgården
..har tillbringat elva år här ..varje sommar ..
hade tryckeriet med Lena..
fina minnen från denna konstnär/hantverkarö





när jag ser Lenas små målningar som är så enkla men talande tänker jag på en av mina favvisar Jesper Waldersten ..
enkla supermålningar/teckningar..hur duktig är inte människan och vilken vacker inspirerande arbetsplats har han inte ..


























ni får ursäkta den dåliga bildkvaliten..bilderna är tagna från en av mina absoluta pärlor till inspirationsböcker..stockholm´s ateliers Allt är på Japanska men bilderna talar för sig själva..
Märkligt att jag är tvungen att köpa Japanskt för att läsa om Svenska nutidskonstnärer..när ska det komma ännu en konstnäres rum på Svenska..?

 



 

                                                                    mer om Jesper här
 

 

Han har ju även gjort en tapetserie
Wallputters - håller koll på dina väggar och Close to Cousteau - om hans livslånga kärlek till Jacques Cousteau (uppfinnaren av dykutrustningen).
 
...så länge får jag väll sitta och nöta ut dessa japanska böcker och tumma vidare på favoriten konstnärens rum
..när jag och Sara kommer igång med våra hemmahos reportage så ska jag kontakta honom
 ..man kan ju bara få ett nej..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar