tisdag 17 maj 2011

Industribyggnad i NY & spapande dialoger saknas mig

fikulera med bästisen pippi idag..


när man sitter här på Junibacken och fikulerar och tittar på alla par med familjer som springer fram och tillbaka i jakt på den perfekta dagen..
då inser jag att jag har det rätt bra iallafall
..men..då tänker jag på några andra par som verkligen har funnit varandra och skapat hem som man blir lite avys på...

som många andra så går jag och när en liten utopidröm om en industribyggnad med en sådan där storskramlande hiss..råmaterial..och doften av unken våt byggnad....
.men jag får sitta här och drömma vidare och blicka in i andras hem är ju en ynnest nu när webben finns..




















kommer följa par som delar detta liv och leverne..gör något tillsammans och pratar samma skapande språk..
där..blir jag grön av avund..
jag vet att det är få förunnat men ändå hoppas man ju..
tills dess pratar jag med mig själv..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar