måndag 16 maj 2011

tavelväggar..Henrik Busk & Blå porten







fikulerastund på blå porten


..är det något jag har erfarenhet av så är det att hänga tavlor och jag är både duktig ,snabb och ser direkt hur allt ska hänga
 men inte så konstigt med så många år i branchen...
började som 17 åring på konstfrämjandet där jag blandannat åkte runt och hängde grafiska verk..
.sen blev det några år i rammakaryrket och sen galleriverksamhet..
 över till min firma där jag hänger tavlor
..MEN.
.som bagarns barn gör man ju det haffsigt hemma men noga borta ..
fast jag hänger ju om ofta för variation.. 


mitt gamla hem..nu har jag en stor vägg där alla mina vänners tavlor kommer plats..




 Henrik Busk..


golven är en röd tråd genom hans hem




favorithemmet i Malmö









De flesta är så rädda att hänga olika ramar,tavlor tillsammans..
var inte det utan blanda friskt..häng upp ,tänk bara på att bilderna inte ska döda varandra.
.Ramarna målar jag om hela tiden ..ju fler lager ju häftigare yta...
 samla gärna alla tavlor som en collagevägg ..
.inte en tavla här och där som de flesta har det ..

eftersom tavlor är stor del av mitt liv så kommer jag lägga in mycket bilder om just detta..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar