onsdag 4 maj 2011

en sådan där ateljéfotölj..




nybakta miniscones hemma hos Sara

Nu skulle jag kunna springa runt och vilja fota hennes helt outstanding våning...
men dels så skulle jag fota ned den...med min usla kamera..dels så har vi lovat varandra att spara på våra hem tills det är dags..mer detaljer senare..
Men som vanligt så ger hon mig såå mycket energi och inspiration
 ...och vi pratar ju ofta samma form/inredningsspråk och efterlyser nu två -eller fler-riktigt nedsuttna,slitna
..bohemfotöljer som skulle vara rätt i våra hem..

















eller som CS har..detta i hennes gamla hem..




Ja mer sådant vill jag ha..vill kanske ha tillbaka känslan av att sitta i sådana fotöljer i P-O s ateljé och lyssna på cat stevens..nina simone eller  pappas  Boggie Woogie på pianot ..doften av terpentin och nedrunna stearin..ja uppsluppet 70-tal helt enkelt..mmmmm

efterlyser fotöljer...kan byta med mina tavlor..






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar