onsdag 27 april 2011

.Min barndoms stad Ulricehamn..ett gammalt slakteri & Annika Eklund..





..dagens fikulera intogs i vårsolen på  Skansens gubbhyllan

 

när jag sitter i denna idyll så vandrar mina tankar till min barndomsstad Ulricehamn i Västergötaland
.. Ulricehamn denna lilla idylliska kullerstensstad som min släkt härstammar ifrån i århundranden och fortfarande bor kvar i ,dock i bygderna utanför..
..det sköna med sådana småstäder är ju att tiden står stilla..
kommer jag dit om tjugo år så ser det ungefär likadant ut...
.därför är det så härligt föränderligt att Annica Eklund gick
 & köpte stans läckraste industribyggnad och gjorde om den till sitt lilla hem
detta gamla slakteri ligger precis längst Åsundens vackra kanter.
 när jag bodde i U-hamn 
stod jag ofta på gamla lådor för att kunna kika in i de trasiga fönstren och drömde mig bort..
..attans vilket hem jag skulle skapat..

Annika Eklund hem











 hon har även en blogg
















se hela bildserien


neonskylten påminner om en av mina största tabber som jag ångrar än idag
..jag lovades en gratis "om jag hämtade den"  lika stor neonskylt som det stod konst & ramar 
..som gjord för mig..men hade en intensiv tid så jag hade inte den tiden
nog att gråta över spilld mjölk..det går fler tåg..
men skönt är det iallfall att denna fina industribyggnad har kommit i rätta händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar