fredag 22 april 2011

Mina sakletargener.. & samlande ..organiserade liv..



efter många år med tanken "ska jag inte börja blogga"..
Men har aldrig förstått hur de har tid som
..sitter där framför datorn och skapar så fina inlägg och spirituella bloggar.
     Men nu har jag ju denna lilla tid..just när Holly har lagt sig och man får en timme för sig själv
...min stackars hårddisk är ju sprängfylld med inspirationsbilder
..så varför inte lägga upp dem  i webben..
 hittar /finner jag inspiration från så många olika hem..

.. efter så många år i branchen så har jag som många andra tröttnat på det
 likriktade..slätstukna ..själlösa & framförallt överstylade hemmen..
jag själv är ju en sakletare och maximalist ut i fingerspetsarna
men även det enkla rena inspirerar mig


lite av mitt samlande
.
                       






















ja att samla leta saker bevara minnen se affektionsvärdet..det kan ju kallas mycket.
Det gäller ju att hitta en balans ..
att inte hamstra allt man finner utan se skönheten i detaljer tillsammans..
och framförallt kunna slänga/rensa när det är dags fast det sliter i själaskinnet.
.annars kanske steget inte är så långt bort från programmet"samlandet förstör mitt liv"..
läs mer om mig och mitt hem på sidan Timmermansgatan överst på sidan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar