måndag 2 januari 2017

Bjudningar runt det Kastmanska bordet ..& Obarmhärtiga avsked i livet..

nu pussar vi in nya året
2017
 jag viskar välkommen ...tar dig i famn
livet är så bräckligt skört och nyanserat
närsom kan vinden vända mojna eller blåsa upp till storm
min 
strategi
är att älska
njuta så fullkomligt besattlöst som jag kan
mmm..varje år vid denna tidpunkt efter jul och helger börjar en pulserande oböjlig kraft i mina ådror
nästintill att jag står och frustar i väntan 
på att sätta fart igen
bra där Kastman 
att kunna ta en liten välbehövlig paus några veckor
för
det är då denna kraft lockas fram meränvanligt
förväntan väntan vad ska detta år sia om
jag
vet
vad jag ska fylla den med
ännu mer bjudningar..öppna mina dörrar på vid gavel så att ni minafinahjärtansvänner
kan få vara med på min resa
vet även att sorg komma skall
livets obarmhärtiga nyckfullhet
vår lilla vän Cilla har flugit till Hundhimlen
hennes små ivriga tassavtryck kommer för alltid vara saknade 
..
min Mauds Leifs plats bredvid henne är även den skriande tom
..jag manar på -måla av dig Maud..måla somaldrigförr..släpp alla måsten ...
för oss med denna starka skapande ådra
är ju det den bästa medicinen ..fatta penslarna och låten dem tala 
min inspiro
är dagar
som glimtar på allt detta
vadande i detta vinterljus jag är så besatt av 

givetvis vid dukat bord 


































vad kan man ge
sina fina
förrutom tid..pussar och för mig bjuda på det som är gott
nu
börjar jag igen ta upp mina mingelkvällar
kanske inte som förr en gång i veckan men tycker att det behövs
lite så där anspråkslöst...klingar i glas..mumsar
varanäraminakära 
även
ett måste
är att ta upp min dans igen 
nu
får det vara nog Kastman
minst en gång i veckan ska jag vara på dansgolvet
basta
och god fortsättning detta år som vi måste fylla med så gosa saker som möjligt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar