tisdag 20 december 2016

Svulleri...Kling i glasen & Kärlekspussa med hjärtebrev överallt


men sådärja

nu har vi svullat av min äldsta guldklimp
som
drar till Kina med sin Oskar
min lilla tomtenisse som älskar julen mer än moi
ska nu sitta med fina lilla familjen i Kina som inte ens har en aning om hur jul ska firas
nåväl
härliga tider kommer stunda för henne iallafall när hon får en inblick i ett land fullt av mystik av en som har bott i princip hela sitt liv bakom dess murar
annars 
är tiden så himla abstract
den flyger iväg och snart är den tid som jag älskar mest på hela året 
över
även om jag vet
att nästa år kommer förmodligen bli ännu mer spännande och berikande än vad detta år har erbjudit sig
så är det alltid med ett litet sting
jag stänger ännu en livsdörr
bakom mig ligger 2016
som aldrig kommer åter
min inspiro
är konstvandringar
lite för mången kling i glasen
julpussar i överflöd
och även min Hollys pusskillars uppvaktning av den lilla hjärtekrossaren
så jäkla rörande berörande
i dessa små kärlekshjärtan 







































































2017
välkommen
dig tar jag direkt till mitt hjärta
för
jag har tjuvkikat i dina livsblad
och
Holly min egen karska kaxiga pippilångstrumsgener
sitter självsäkert framför högarna av uppvaktning
och svarar som bara en sjuåring kan svara
medan jag manar på
-måste alltid svara med fina uppmuntrande ord..med gåva från hjärtat
ty snart är den tiden över när man blir uppvaktad så där härligt befriande
nåväl
mysigt är det ändå
julen knackar på dörren likaså min kärlek Tomtefar
och
i Kina vandrar Lovisa runt på Pekings gator med munskydd över sin julmun
mmm..abstract även det
tackolov att det endast äro någon vecka hon är där
lika väl som man måste skydda själen och hjärtat måste man ju skydda sin arma bräckliga lekamen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar