onsdag 12 november 2014

Favoriterna Granit..Byggfabriken & Nu målas mina trägolv vita...




att hitta sina små oaser..



tar tid
mina krav äro
det ska vara nästintill folktomt"förträngasärdetvärstajagvet"..högar med favorittidningar är ett måste..en perfekt stark latte även det och nära hemmet..
sådärja
vardagsexistens 
skönt att veta lite hur livet ska te sig..
något annat som jag är tvärsäker på är att ha vita trägolv att gå på 
så tjohooo..
nu är det äntligen dags för de stora golven att bli de renaste vita
min inspiro
 är min härliga tidiga dag som innebar en start på bästa Granit " där jag inskaffade ännu en ljusstake"
..begriper inte hur de gör..hjärnorna bakom detta mecka av finaste ting.
här har man letat dylika ting i tjugo år och nu behöver man bara äntra tröskeln hit för att finna...
fantastiskt skönt..nu när man blir lite bekvämare med åldern
vidare till favoriten byggfabriken som helt otroligt ligger runt hörnan..
dagen har inneburit
målning..omplacering av alla stora oljor som står överallt 
bara
för att få plast med granen 
äkta julnörderi när det är som bäst























































enda golven som måste bevara sin hejvigårinilagårdkänsla är köket och hallen 
det blir fin kontrast till de vita..
..även inköpt viktiga ting som svart ny peruk..
mmmm..har man inte förärats med rak pulp fiction hår så...vad göra
nu blir det att klappa/mysa med djur framtill kvällen 
vidare till min dans
ännu en härligt berikande skapande dag lämnar jag sen bakom mig
imorgon fortsätter jag med lägenheten i vasastan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar