måndag 13 januari 2014

Ännu ett nummer avverkats ..mången kling i glaset & Matkoma hos Svartengrens...

jaha...

ännu ett nummer har avverkats i livet
abstrakt
det flyterliksomihop allt
har ju aldrig firat min födelsedag speciellt mycket
det är mest för barnen och att få äta massa gott som gör att jag gör min dag Xtra speciell
men som alla milstolpar...markeringar blablabla..
tänker man till lite mer"omdetärmöjligt"
 och med åren blir jag bara mer och mer tacksam för det som fallit i min väg och vad jag har utstakat för mig 
i mitt lilla liv här på jorden 
ålderskris har jag alrig haft...krisar jämnt.
. hehe..
men för att vara så sann mot mig själv som möjligt
har det alltid varit viktigt att ifrågasätta...få perspektiv ..grundligt tänka..för att kunna  följa mina livslöften..

kanske inte konstant som jag gör..men dåochdå
min inspiro går i min 46årsdags tecken och då är det givetvis det kulinariska som är i fokus
med början med prinsesstårta på sängen..citronäppelpaj och Lovisas rosa cupcakesbakning och avslut på ännu en köttkrog ..igår Svartengrens
måjasäga
matkoma när det är som bäst














































...rött i både glas och fat
tycker jag om 
och Lovisa "denlillarackaren" som fyller på mitt glas hela tiden ..
försöker fylla sin mamma..nåväl det är ju inte speciellt svårt..kvinnansomblirfullbarahonserenvinkork
hursomhaver
 släng er i väggen..AG..Köttbaren..Djuret
ja alla köttfokuserade krogar som jag genom året betat av
det är Svartengrens som gäller för mig nu ..denna lilla pärla genomsyras av genomtänkta kvalitativa produkter och smakupplevelser när de är som i himmelen 
ingen ålderkris i sikte men hittade denna lilla bild på Holly i magen 
och med ett litet litet sting i hjärtat vet jag ju om att jag aldrig mer kan få bära..föda och amma en liten mer
det är nog det enda som jag kommer sakna
på min väg mot mogen kvinna 
veckorna framöver är det andra mogna kvinnor i min närhet som ska firas
sen får det bli vatten i glas och skorpa på fat ett tag 
fortfarande övermätt på helgernas överflöd och firande 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar