torsdag 12 december 2013

JulSvullartraditionen har påbörjats..& Julvandring med Materialisten kontra Bagladyn

tomtemaskinen levererar och hämtar tavlor


till höger och vänster
hur blev det nu med dessa loja lugna dagar innan jul...?
det är ju fantastiskt att vara egen men med det följer ..inga bestämda påochav tider
kånkasläpahinnakånkaännumermissatiderochhejohåååå
men 
idag har jag och mina guldlockar firat in julen som kommer
med start på allas vår mysSturekatten där den finstämde damen bakom disken noterade milt att ..oss kommer hon minsann ihåg från förra året...
hmmm...Undrar lite vagt om det kan det vara för att jag pratar glatt med allt och alla eller var det bullerochbångavskräckande minnen..
nåväl
svullartraditionen har påbörjats
med avslut på myshaket " trots läget på Biblioteksgatan "är ZinkGrill det bästa i dessa kvarter
plus att det är kryp avstånd hem
min korta inspiro är 
givetvis glimtar från mumsbitar som intagits 
..mina fina ..ego..
och en egen tolkning av 
Butter...Toker och Hysterisk













































min alldeles finaste förstfödde
som vi skrattar..myser ihop
samma tankar med OAck så olika
det blir mången suckar från min fina när vi vandrar runt i stan på allahanda av flotta butiker
Hårdrar man så det är verkligen Materialisten möter Bagladyn  
jag totalt ointresserad av det nya..flärd o snobberi
blir mer glad av rostig mutter än diamant
-Tänk vad kul att de säljer lotter här...men 70 kronor styck..
myser jag när vi går runt på NKs sportavdelning
-Mamma...det är golfpeggar.....
sen viker vi oss
ja ni förstår Abstrakt hjärnhalva möter sunt förnuft eller något...kan jag bjuda på
imorgon bänkar jag och Holly oss på första parkett med tillhörande skumpa och lyxglass
NKs Lucia var mysigt förra året och bör vara iår..
.måhända favoritirepris 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar