måndag 16 december 2013

Granarna på Plats..Luciafirandet & Holly vill ju bara va me.....



suktande efter Wabi Sabi

och Julnörderiet fortsätter i det Kastmanska livet..
mmm...dagarna fylls på av diversejultoner
-I år ska jag bara ha EN gran och ingen megastor..hotade jag mina guldlockar med här hemma innan julen närmade sig..
dels blir det så himla dyrt dels är jag rätt trött på att släpa..kånka ..såga..slita för att sen klä den själv
..
Det gick ju bra
Nu står det en mega i vardagsrummet och en modell mindre i köket
suck
men kan ju stryka en sak från min aldrig lista
nu har jag fått min lilla Holly att hjälpa till att klä de gröna
de små händerna och lilla munnen som promt ska pussa allt hon hänger upp.. .på en kvist..
i smyg får jag sprida ut de fina över hela när hon luras in i ett annat rum..
min inspiro går givetvis i granens tecken..glitterträdens tecken
  ..även Hollys förolämpade hållning när hon inte fick följa med stora Luciatåget..men sen nöjt smög upp bakom stjärngossarna..
Luciadagen var räddad..och skålades in med skumpa och glass i fina glas..














































..Holly är mycket skeptisk mot tomten..
inte ens när tomten beundrade fina flätorna rörde hon en min..
jag däremot..rörde både en hel del min och fötter när jag smög in på shim sham kursen igårkväll
hm...för nybörjare..
jag var den då enda som inte hade tagit ett enda steg ..de andra kunde ju redan ..
så en variant av elefantsteg och en känsla av harjagnågontaktihelakroppen infann sig
när kvinnan som inte kan skilja på höger och vänster ska göra moves
Allt detta fina framför stora speglar "attans att jag inte hann ta kort"
syn för gudarna
men ..idogen träning ger resultat
och slutet av kvällen  fick jag fason på både min och fötter
pust 
min framtid på danshaken är snart säkrad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar