tisdag 12 november 2013

In omnibus requiem...Stockholm är kulturfattigt & Fram för Speaking´corner ..Lunchdans..

..bästa stället..


en sådan här regnig mörk höstdag är Akademibokhandeln där Waynes ligger..
tyst...mysigt..sobert..folktomt..belevade samtal intill ..och omringad av böcker.. stofiler
älskar stofiler 
säger det ännu en gång 
skulle jag inte ha mitt måleri så skulle jag vara innehavare av ett ubermysigt Antikvariat
där böcker..kultur..skulle samsas med något gott i glaset och jazzmusik..
det skulle finnas en  Speakers' Corner...och lunchdans varje dag..
..ojoj...vilka planer jag hade som ung
detta skulle jag erbjuda .. 
mmmm..men Stockholm var inte redo för det då
men kanske nu
tycker det är vansinnigt att det inte finns något ställe som varken har speakers corner eller lunchdans
nåväl
få se vad framtiden har i sitt sköte
min inspiro för dagen är min lilla ubermysregnrundadärvikollarinjulen




































mörk & Yta
tyngd och flärd
dessa lockande livets motpooler som man ska kunna hitta balansen  mellan
och tacka fasen för att det är svart
Stockholm är fortfarande en småstad som det fattas inspiro ting
tur att man har lite koll på kulturen
"dock har jag missat Akademibokhandelns lilla teaterscen..?"
..idag 
är det för mörkt att måla så jag tar min lila Holly och besöker en annan favorit
Kulturhuset och Rum för barn
imorgon rekar jag Julskyltning med min Sara vidare till min efterlängtande dans



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar