söndag 15 september 2013

Butiken vinternattas..Bakom olivträdens blad & Nu börjar vardagen

svenskan..kall öl..färsk pasta..sol..öde ö



mmmm...livet kan ju vara sämre  ..
ska försöka åka ut varje Söndag ..härligt att möta hösten här vid vattnet..se löven skifta ..falla för att sen frostas..
Det är även ett idogt arbete att vinternatta butik och atelje
Men det är faktiskt mysigt och det bildas förväntan inför nästa säsong som jag vet kommer snart
tiden går ju så fort
rensas..plockas..vinterförvaras och storstädats..
och mina olivträd är vackrare än någonsin förr..
de stora ska övervintra hos glasblåsaren som de gjort förr..men det mindre
 "stort nog och även full av svarta oliver"
 får hänga med hem
dagarna har fyllts av mysiga fikulerastunder i fina samspråk..Gröna lund mys..och idag släpandes hem alla mina tavlor och penslar som ska finnas här i ateljen ..nu när det ska börjas måla igen 
detta är givetvis min inspiro 
och glimtar av min fina uttömda butik som gömda bakom lummiga olivblad ligger och väntar till sista April då den ska fyllas till brädden av både sköna ting och härliga besökare.




























































Holly springer omkring och plockar alla de fina rödaste blommor..
Älskar..Älskar inte..Älskar..Älskar inte..Älskar..
hör jag henne mumla medan de spröda blombladen rycker..hennes lilla fyraåriga hjärta tillhör ju Alfred som hon saknar..
lite sött att hörasamma ord som jag själv formade när jag var liten linlugg..
och igen frågar jag mig själv ..
tiden ..var sprang den iväg..?
Nu...börjar vardagen igen .det ska fraktas målningar runt stan..och ska även börja så smått med penseln i hand..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar