fredag 8 mars 2013

Vill bara måla ..måla & suktar efter min korgstol på ön..



vad har jag i mina händer..??





..och vad har jag i mitt sinne..
hmmm..
mycket och inget..
just nu ..luddigt..stressigt..och för mig rätt ostrukterat ..
så många trådar jag bör dra i nu men vill bara stå och måla..måla.
det gör jag förvisso på eftermiddagarna ..efter min och Hollys sedvanliga förmiddagsutflykter..
men 
dagarna som gått har fyllts av jobbiga Holly tandläkarbesök..trevlig Junibacken vistelse och idag upp mot Söder för ännu trivsammare ärenden..
tidiga mornar sitter jag framför dataskärmen och gör om hemsidan för sommarbutiken
 ..plus marknadsföring av denna.
.roligt men tar sådan dyrbar tid från mina andra projekt..
min inspiro
  för dagen just dessa fina små glimtar från sommaren 
..där jag och mina fina snart kommer sitta och njuta av vatten ..sol ..vind och andra kreativa processer ..

inspirerades även av ännu en leksaksapp.
.suck..fastnar alltid för dessa roliga kameraapps..
nu hittade jag denna ..
collage som sammanfattar min dag ..
















































..och så här såg det ut för exakt ett år sedan..
ute på ön ..då jag började riva och bygga i butiken..
Tanken var att jag skulle tillbringat helgen ute på ön..men de varnar för kyla och hårda vindar..hmmmm..
får invänta och se..
nu denna kvinnodag ska jag sätta mig i soffan ..
med min yngsta flicka som jag förstår kommer bli en mycket stark kvinna
 och med min äldsta som har vuxit upp till en sund tänkande förnuftig kvinna ..
mitt modershjärta svämmar över av lycka..stolthet och kärlek
..något gott har jag iallafall gjort med min lilla tid på denna jord..


1 kommentar:

  1. Kan inte bli annat än fint folk av dem med en mamma som du...ju...
    Ringt dig idag men bara svarare...flera gånger...

    Kerstin längtar efter att ses...det lilla monstret.
    Jag med <3 Behöver mina Carola-stunder.

    SvaraRadera