onsdag 23 januari 2013

Dialog var ordet..Old good things & Etnografiska...absolut Stockholms bästa museum



new good things..

...hos Lena..
morgonen började där..
bland färger..tavlor och fina saker omkring oss intog vi en delikat frukost/fikulerastund..
känner mig så otroligt berikad att kunna umgås med mina vänner så här på vardagar.
.de flesta av vännerna har såkallade " fria" yrken..de har ateljér butiker och kan då planera in sina små möten med mig ..
och alla värderar de livets små stunder över kulinariska mumsbitar och fina tankegångar..
fantastiskt inspirerande..
vad som mer är inspiro av hög klass jämte dialoger med nära och kära är denna fantastiska butik
tur att man inte bor i NY för här skulle jag hänga jämt och bli en mycket fattig kvinna..
och om man nu "som jag har " ett uppdämt behov av roliga vackra saker så får ni hänga på Etnografiska som jag och Holly besökte igår..
Baha..vill både ha allt och vara allt..
mer utsmyckning åt folket

































































efter en loj mysig dag med "dialog" som dagens ord har jag nu tappat upp ett glas rött..lufttorkat.. mina favoritoliver..ostbit och fyllda chili...mmmm...
kvällen ska ägnas åt att spänna upp min sönderklippta stora målning som bidde fem fristående målningar..kul










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar