söndag 1 juli 2012

Leriga skapelser vid drejjskivan..Baileys home and garden & Industrisemestern är här..

lattemugg nr :1 

...en härlig underbar varm morgon väntades oss när vi steg ut till frukostbordet idag..
så efter den andra fikuleran bidde det min start på serien "lattemuggar" 
hujedamig vad dåligt det gick..
vi pratar fröken Kastman som har drejjat ganska mycket i sina dagar och tillochmed gått en linje på folkhögskolan med inriktning keramik..hmmmmm.
jaja det var ju några år sedan jag höll på så idog träning väntas i sommar..
igår satt jag och mös "mellan mitt storbak cupcakes åt möhippan senare på dagen" i ett mulet..småduggande förmiddag och såg alla segelfarkost som drog förbi
 framför näsan på mig ...Gotland runt..
är inte speciellt impad av nyare modell båt..jag föredrar fiske/bogserarbåtar..men i mångfald var det lite fint..speciellt mot den mulna gråa himmeln..
när solen sen sprack upp dukades det långbord vid vattnet
ja sen har det grillats...fikulerats och skapats som bara den denna första "sommardag"som bringade både besökare och klirr i kassan
min inspiro denna 1 Julidag är mina och Hollys leriga skapelser ..tycker även att det står Carola på dessa saker från Baileys home and garden























Holly fick själv stämpla in sina bokstäver i sin något tillplattade morgon mugg..några droppar mjölk får det nog plats..
nu kommer den svåra frågan ska mina latteskapelser glaseras i svartvitt eller vittsvart..mmmm 
imorgon väntas ännu en intensiv dag ute på ön ..nu när både solen och industrisemestern verkar vara här..äntligen








1 kommentar:

  1. Helt underbar morgonmugg! Har surfat runt på alla dina underbart fina sidor en lååååång stund nu :)! Ha det fint och må solen stanna. / My

    SvaraRadera