måndag 5 december 2011

smällkaramell..Industridesign & ännu en fabrik i Köpenhamn

juligt värre med pyssel på skansen och äppelplättor med kanel

Hollys första smällkaramell det är stort det..
fantastisk härlig dag på ett öde Skansen
..vi och några vilsna Italienska turister.inget är ju öppet nu på vintern..
trodde ändå i min naiva enfald att nu till jul så
..men icke..inte ens en varmkorv kunde man hitta
fann dock lite julpyssel och Gubbhyllan är ju alltid ett säkert kort...
..för efter några mycket intensiva veckor är jag verkligen värd att skrutta omkring och julmysa lite allmänt härligt töntigt..
varje år likadant
känns som jag ska flippa ut och få en hjärnblödning på kuppen för all stress.
sen lägger sig lugnet över det Kastmanska hemmet
..julefriden har äntligen kommit..
lyfter inte penslarna förren nya året så nu börjar min julsemester..
dessa stundande två veckor innan jul så ska det julas in ordentligt
..har kollat upp var varje tomte finns i stan..
där kommer vi också vara
..härligt
något annat som är härligt är hur detta par bor..
givetvis i en fabrik mitt i Köpenhamn ...studera detaljerna/installationerna som de bevarat sen fabrikstiden..fantastisk inspiro
och givetvis industrisdesign av min absoluta favoritstylist
 Anja Alfieri


































                                          


                                                   Pernille & Leif i deras gamla fabrik









har inga tavlor hemma annars.. men nu fram till nyår står några över min garderob..lite mysigt att ha sina älsklingar hemma en kort tid innan de ska ut i världen igen..



                           ..ännu en äldre upplaga av dockvagn har landat hemma hos oss..
                                                   den givmilde var givetvis Sara
                         ..två tända adventsljus igårkväll med mina vaka in julen döttrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar