torsdag 1 december 2011

Bohem like Helene Christensen..The Selby ..julens chelsamarket & godaste ratatouille..

i sagans värld..isprinsessa & dignande tomtegran

1 December
julkalendern har börjat..
och som ni ser så blev det en liten tripp till Junibacken efter lucköppningar
..får ju inte missa julen på junibacken..
det är verkligen barnens värld..dignande av tomteanda..
jag & Holly sprang överförtjusta omkring och ropade hohohooo..omvarandra..mys..
senare på eftermiddagen kom två oerhört duktiga kreativa kvinnor hem för att reka.
de har skrivit flertal kokböcker ihop och vill ha mitt kök för omslag och inspirationsbilder.
lite roligt att jag så sent som igår satte sista kakelplattan..puhhh..
så nästa vecka fylls mitt hem med fotograf..författare och redaktörer..
men jag är ju rätt härdad vid detta laget så jag o Holly går nog ut på stan medans det plåtas..
det får ju inte bli ett hemmahos reportage utan sinnliga bakgrunds/närbilder
..eftersom jag tänkt göra ett ..när jag känner att hemmet är redo för det..
men vilken inspiro jag får när jag träffar människor med kreativa ådran öppen..
dessa bilder passade mig perfekt idag.


Helene Christensens bohemiska hem..från selby´s nya bok..





 chelsea market..som öppnade 2007 i denna otroligt fina fabriksbyggnad..förstå en matens mecka insprängt i dessa lokaler..




 
                                                                      från casa vouge









                                             ..det syns att hon är från Danmark



har alltid velat åka till NY i juletider..de verkar förstått detta med skyltning och känsla..












                                                   mer om denna matdrömmarnas mecka





..efter inspirationsglädje och Ralf fantastiska ratatouille med torskfilé så var ju mitt humör på topp..
 sen har mina döttrar öppnat sina julkalendrar " de har ju några stycken var"
..Body shop hade ju en riktigt bra kalender för oss med vuxna döttrar..bra där..
så var denna 1 December 2011 avklarat..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar