torsdag 17 november 2011

Stålgaljar ..min garderob..& vältrar mig i ännu mer Industri..


mysrunda på stan för att fånga julkänslan


..nu blev Holly lite muntrare för nu fick hon äntligen träffa Sara och hennes mamma..
fikulera på baretto i kungan..ett för mig nytt café..
brukar gå till piccolino av gammal vana ..men blir lika förbannad varje gång för servicen är usel ..
men vilket ställe detta Baretto var..
vilken frukostmeny och vilken trevlig personal..verkligen rekommenderar...
lägg då till när de har lagt till skridskobanan och julmarknaden utanför..
stor mysfaktor..
så vidare ut på staden..
Åhlens var målet..
för sisådär fem år sedan hade de en hel avdelning av jultingeltangel..
förra året var det katastrof..inklämt i ett litet hörn,fick ta både karta o kompass för att hitta dit
..men nu hade de flyttat upp på fjärde våningen oj säkert hela våningen sa jag till mina döttrar som den sanna juloptimisten jag är..
...........?
vad är det med vår stad...i dessa tider ska man väll inte leta efter julen utan den ska väll fullkomligt ramla på en..
Nä nu är jag trött på vår julobefintliga stad..

I-lands problem när det är som sämst

kommer dock stå där och trängas nästa vecka när NK har julskyltning..
vad jag inte tröttnar på är industri..& öppna garderober
..även glimtar från klädsmyckeshäng a la Carola

























                                                           I favorithemmet Eva and Gentry







hos Tom Sach







fina industri bilder styling av ägaren Anja Alfieri


















                                                                        

.. vilken mysig produktiv innehållsrik dag.
.med början med spelapåtänderna trudelutt och paket av Saras mamma..sen vidare till att stöka undan det mesta i ateljén..nu ska skjunka ned i soffhörnet med ett glas rött och en skål med potatisskruvar med döttrarna ...


                                                                                                       
                                                 

                                                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar