måndag 3 oktober 2011

föränderlig kaos i årstid & ateljé..



...blåsig..småkylig otroligt vacker höstfikulera på Gubbhyllan


..ja vad säjer man.
.mitt lystmäte är här..vad jag njuter av sådant här väder..
får som jag tjatat om tidigare .. sådan skaparkraft..
jag tycker ju om alla omställningar /skiftningar i årstiderna..därför skulle jag ha svårt att bo någon annanstans...
.tänk att varje dag ha värme och sol ..uppmixat med regn
.usch..
det passar inte mig.
.nej kaos och oreda blir det när vädret styr och byter humör..
speciellt nu när hösten tar vid..
löven far omkring vackrare och vackrare dag för dag..för att sen vissna bort och täckas av ett vitt täcke .. .
.min älskade snö..
.FÖRÄNDERLIGT..
det ordet tycker jag om..
hösten påminner mig också om både oredan och ordning i kaoset vid skapande platser..
en nödvändighet & härlighet ..
en del av det fantastiska i livet












                     





 jag vännen av ordning och reda men ändå bästis med kaos i skapandet tycker om när man ställer möbler i hyllor uppblandat med ordningen..mmmm..



                                                   





 mmm...i ca tjugo års tid har jag tänkt skaffa en boxningssäck ...i tidigare år för att jag har/hade ett humör som inte var dess like..nu för att det är så snyggt..rock´n



                                         














                         

                                      






...sortering och stämplar i mångfald..tycker jag om ..


 




hemma utrensningskaos..vet inte hur jag ska förklara denna bild.
.men håller på att rensa ut kläder och samlade in mina pälsar..
..hmmm..tolv stycken..
jaja nu ska de flesta iväg..in på blocket bara..pälsar från en svunnen tid..när Kastman var en partypingla..nu är jag inte party längre..föränderlig även där..
men som latinets "Tempora mutantur, et nos mutantur in illis " tiderna förändras och jag med dem..
som jag i femton år haft som måtto på laloba..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar