torsdag 13 oktober 2011

rödbetor..chokladbollar & fläkten snart uppe..

Höstmys med rödbetor i fetaost och chokladbollar


..hemma med mina kära och ätit gott hela dagen..
det har lagats mat och bakats..rullas och kladdas med både gott och färg..
en riktig härlig innehöstdag med andra ord..
i köket går det sakta men säkert framåt ..fläkten är snart på plats..
det går ju inte fort när man har barn..arbete och annat som ska göras ..
men min deadline är ju till första advent så ..
bråttom har vi ju inte..
bara det sker lite varje dag så är jag nöjd..det som är bökigast är att plocka in allt igen och igen och igen..
det är ungefär som att inte ha en ateljé..tar sådan tid att komma igång när man måste plocka undan allt för varje gång..
vitsen med skaparflöde är ju att komma igång snabbt.
.men ..men
 nu ser det ut såhär ..man får vara nöjd med det man har..halleluja 


ord för dagen kök.. ...
























































































                 
 ..nu kommer min absolut favorit årstid med sitt mörker..
finns det något härligare..
nöjd & trött efter en enhandsdag -hur svårt är det inte att bara sköta alla sysslor med en hand- står jag och sminkar av mig i badrummet och blickar ut över gården..härligt..snart är vintern här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar