fredag 14 oktober 2011

vårat skapande rum..Lena Design & färgstänk överallt..

Fikuleratripp till Lena i gamla stan

alltid härligt att stiga in i Lenas lilla butik och studio i gamla stan..
 välkomnas alltid av skön musik..väl uttänkt för dagen och doften av nybakt och riktigt gott kaffe..
sen slår jag mig ned i en av de stora röda ateljéfotöljerna ibland verktyg..penslar och vackra ting intar jag kaffet med Lena medan Holly ( försöker ) bossa över Lenas hund Cilla
..vardagslyx med stor guldkant.
betar av de senaste livspusselbitarna och försöker få något litet svar på hur det igentligen fungerar..livet
som vi haft tillsammans har ju kretsat mångt och mycket just kring vårt skapande
 våra barn som vuxit upp sida vid sida  har ju hängt med oss i vårat "Taikonliv" och sen tittar vi både på Holly och ruskar på våra arma huvuden ..vi är ju mogna kvinnor nu inte lika vilda som förr..
men var tar tiden vägen..vad kommer det bli av denna lilla unge..
har alltid älskat att inta mitt morgonkaffe i kulturell miljö ofta med Lena runt om i staden  ..studios..ateljéer..muséer..
ja där det andas projekt..kreativitet..
väggar som bevittnar skapandet ..




..


 










                                                                 Lena M Karlsson



                                        




























någon annan som skapar hejvilt är min Holly..största beundran är Oliver som inte bara är brunprickig utan nu färgstänk blandat med chokladglass prickig...mmmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar