onsdag 12 oktober 2011

Höstsol i mitt ansikte & en syl genom min konstnärshand..





..vilken fantastisk dag ..långpromenad i solen först fika på Gubbhyllan sen vidare till Blå porten mitt andra favvishak på Djurgården..
sol och vind i mängd..
vidare hem för myseftermiddag med andra dotter och prickig vovve..
fick sådan otrolig lust till mitt måleri idag..
den har ju legat lite i lä när köket har tagit den befogade platsen..
men skärpning Kastman..
de rycker i mig från alla håll och kanter och hösten är ju den årstid jag brukar få in 80 % av min årsförsäljning.
.så efter härlig eftermiddag med en massa onyttigheter så..
tog jag fram mina större oljor för att sätta på höga reglar..
och sätter sylen genom handen...
så klantigt..
så min skapardag tillbringades på cityakuten..
min stackars vackra starka hand..
en konstnärs skräck.. fasa..

..så vad passar bättre än andras skapande platser.. 










                                                    ..från Tenka Gammelgaards ateljé























                            

                                                                       










.men Holly min älskade drama queen ..tyckte ju det var mycket mer synd om henne och satte genast ett plåster i pannan så att alla kan se hur hon plågas..
-...du får absolut inte röra handen i onödan..
sa läkaren.
vem tror han att han pratar med..
särkilt en småbarnsmamma/konstnär som inte är/kan vara stilla med händerna en sekund...
så min hand får nog stå ut med kakling..målning och andra småbarnsbestyr..hoppas den klarar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar