fredag 23 september 2011

magasin på hög..kyla i luften & rastlösa gener..



fikulera med döttrar denna fantastiska höstdag



...solen stod högt och det blåste kalla vindar .
.mys..
förmiddagen tillbringade jag med mina döttrar på stan ..
först frukost på Wallins sen vidare shoppande höstkläder till mina vackra..
har äntligen rivit ned Hollys rum och satt upp breda hyllor upp till tak..
tycker om att göra installation av hennes vackra gunghästar och dockvagnar från 20-talet..
menar på att
..allt ska inte stå tillgängligt för henne utan byter ut och plockar ned lite som..
då blir det ju roligare..
eftersom hon verkar ärvt min ombytliga rastlösa sida...och tröttnar lätt på saker och ting..
men något jag aldrig tröttnar på och glupskt slukar är böcker och tidningar
.. i princip allt det skrivna ordet ligger mig varmt om hjärtat.
.hade jag den ekonomi som krävs för att inhandla dessa inspirationsmagasin så skulle jag vara storkonsument..
men nu prioriterar jag annat och får nöja mig att botanisera på antikvariat och låna / läsa dessa på bibblan..




även bilder blir jag aldrig mätt på..








































.glömde visa dessa otroligt fina äldre kinesiska trycken som Sara gav mig häromdagen.
..antingen blir de collage eller tapet..hmmmm..



..Holly njuter av makten över stackars lilla Oliver...vet redan hur man ska retas här i världen..
lite roligt att se henne ..en tvärhand mindre än vovven bossa runt honom som en liten mus..
nu har Holly har lagt sig..Lovisa är på krogen så nu ska jag krypa ned i min sköna bädd med en ansenlig hög med inskaffade magasin..
önskar mig sköna inspirerande drömmar..


                                                        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar