söndag 25 september 2011

Industri..sakletareufori ..& årets första Gino.


kulturhusfikulera med en liten hand och fot i målartagen..



..loppishöna..skrotgumma..baglady..skata..grovsopslänsare..
mången namn kan jag kallats.
men har själv utnämnt mig till Sakletare a la Pippi..
Söndag..ännu en dag i sakletar tradition.
.hmmm.
.kom hem med en rostig röd Emmaljunga dockvagn och en plåtsalamander..
ännu en..älskar denna grilluppfinning..
som vi använder ofta...allt från chevrémacka till Gino
grillat ..smällt med knastrig yta det tycker vi om i den Kastmanska familjen..
jag hade lovat mig mig själv att inte köpa något..det gick ju bra..
men den var ju som gjuten i min stålhylla i köket..
.men jag ska vara tacksam att jag lever i Sverige för här finns ju inte så mycket att välja på .
.skulle vara totalt bankrutt om jag bodde i städer som Paris och London..

för vem skulle jag råna...döda
 för att komma över dessa prylar i en lokal i London city..
give me..give..give me some money..





                                  












                                          













   








                                       mer fantastiska bilder gå in på location partnership








                                                             



..som vanligt när jag hittat något på loppis ..tar jag bild och skickar till Sara min vackra sakletarkonkurrent.
.haha vad säjer du nu då..
och får alltid en bild tillbaka..givetvis hundra strå vassare.
..det är ju jag som brukar vara värst på allt..

1 kommentar:

  1. Hahaa min älskade tvillingsjäl.
    ...men här måste jag säga att DU drog längsta strået...eller förresten så drog du båda för lastbilen är till Holly <3
    I brist på egna barn...

    SvaraRadera