tisdag 26 juli 2011

nostalgitripp..hittade favorithem i tidnin & gott rött..skratt..tårar


holly på dagens första fikulerastund vid kajkanten i väntan på båten

               ja ännu en fantstisk dag har passerat i våra liv
                      ..vädret har varit molnigt ..helt vindstilla ..varmt och ibland sommarduggregn...
             mmmm bästa sommarvädret på länge..
       helt folktomt...dessvärre inge bra för affärerna
    men jag O Holly har haft mysdag..sen kom min vän Lotta ut och vi gick nostalgiskt igenom anekdoter från våra 16 år som vänner..
        våra barn har ju vuxit upp med varandra..
också på denna ö ..allt från rädslan att de skulle trilla i vattnet utom vår synhåll till fantastiska
 middagar med långbord precis vid vattenbrynet..
ja blanda konstnärer..hantverkare och öfolk så kan ni ju inse vad för fester vi pratar om..


just när jag sitterhär på kvällskvisten och bläddrar i en gammal tidning så hittar jag det hem som har funnits i mitt bakhuvud och jag har inte med mitt liv kunnat komma ihåg var jag sett det
..jo här..var det ju






absolut mitt favvohem...i en makalös blandning i centrala Paris..tyvärr fotade jag ned bilderna med min kamera men ni kan nog få en hint hur det ser ut


































 jag och Lotta satte oss och åt vid grillen ..drack gott rött ..med både tår i ögonvrån och skratt i mungipan fortsatte vi våra levnadsberättelser medan lilla Holly glatt gungade i sköna hängmattor runt om vid vattenbrynen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar