söndag 3 juli 2011

Marionettdockor av Erik Sanko..& min egen pippi långstrump


stadsfikulera med sedvanlig söndagschokladbulle




ja nu har en vecka gått igen ..från loppis till loppis..
".tänk vad tiden går" klichè eller inte..  det är ju faktist  sant..
känns som det var igår när jag som 14 åring passionerat gjorde marinettdockor och åkte runt på olika dagis runt om i Västergötaland....
..och spelade upp olika skådespel..
det lustiga i det hela var att ..
dockorna var såååå utförligt. gjorda av gips..äkta hår och allt och kulissen var riktigt proffsigt gjord..dock väldigt tung så en kompis pappa fick offra sig och leka chaufför åt oss.
.men handlingen..eller vilken handling..?

  vi improviserade allteftersom och det blev ju inte alltid så lyckat..
men roligt var det.. 
sen dess är jag en fanatiker när det gäller marionettdockor av alla slag..


så då förstår ni hur kär jag blev i denna  NY konstnär.. 
               

  
     





                                                                  
                                                              läs mer om Erik Sanko



























                                               





 återvänder till min egen lilla docka..undrar om BRIS tillåter att jag sätter marionetttrådar på henne..så jag kan hålla lite koll på henne...hmmmm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar