söndag 19 juni 2011

Loppisfynd & kan man mer än ömma ..

fikulera med foundant..live jazz ..med regnet smattrande på verandatak..alltså



sakletardag..
 med början på Gubbhyllan..
dagarna går i jazzens tecken ..även här ..
vi intog morgonfikat till livejazz..
bara jag & Holly på verandan..
abstrakt..fantastiskt
vidare till loppisarna 
varje gång när jag går mot dessa överbelamrade bord 
höjds pulsen och ögonenskärps till förväntansfullt ..
 undrande om jag idag ska hitta just det som jag har längtat efter hela mitt liv..
 så känns det för en sann sakletare 
och man tröttnar aldrig

 sen kan man ju undra vad är det hos vissa föremål som appelerar till en..
vädjar till ens innersta
 ..finn mig..köp mig..du kan inte leva utan mig viskar de till mig..
här är några godsaker som andra har tagit till sitt hjärta






























min lilla trogna åsna som varit med på massa målningar







ja då har jag hunnit med ..sakletarrunda...jazz fikulera på skansen...och dagen är inte ens halv ännu ..
bra jobbat,
..det är det bästa med bondgener att man går upp innan solen .
.när min äldsta dotter var liten frågade hon ofta när vi kom hem efter en morgon runda.
.-ska vi gå och lägga oss nu?..
då var kl tolv..då hade man ju gjort hela stan så det kändes nog så.. 
nu till köket för förbereda för skånemiddagen senare idag
sen tända ljus tappa upp glas rött och greppa penslarna för målarstund ..
och det regnar ute 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar