fredag 27 maj 2011

vitt kakel eller inte..& sköna köksvyer..






Skansen Gubbhyllan


..nu kommer ni bli lite uttråkade för jag står i valet & kvalet ..
ska jag mura...putsa eller välja det enklaste att kakla mitt nya kök...
jag har ju alltid varit barnsligt förtjust i vitt kakel
..från golv till tak a´la krogkök..
eftersom jag har så mycket saker så är det snyggast tycker jag ....
men det skulle göra sig bättre med en tegelvägg ...
den ligger bakom putsen och ropar på mig..
.suck .
.innan Holly och sömnlösa nätter hade jag ju inte tvekat ..
.men ibland så..
här kommer en liten kakelinspiration....


detta är ju snyggt..på rockabillysfiket gjorde jag ett kök så här men med kakel på väggarna istället för puts..


mitt gamla kök ...det är ju alltid roligt att göra olika ...nu lutar det mot grovköksdiskbänk..begagnad då givetvis..
                        

snygga kylar...beslagen är ju fantastiska..och hyllorna påminner om min inredningsbutik på Norrlandsgatan...murade upp hyllor från golv till tak...tills en dag fastighetsskötaren kom in och undrade var termostaten till hela fastigheten var någononstans...ops..den murade jag in..fast jag spelade dum så hyllorna fick vara kvar..




detta kök är så fint...


det är ju illa när IKEA s reklam nästan ser ut som mitt hem.
..måste nästan byta stil..
  om ni vill ha ett gott skratt så
ni måste läsa vad denna bloggerska skriver om Ikeas reklam
                                            



 



tanken var ju en mix av franskt bondkök och krogkök..




before and after bilder på Timmermansgatan
ja hoppas man får sova någon timme inatt så kommer nog det till mig ..annars brukar jag bara gå in med en slägga och veta exakt hur det ska vara...fortsättning följer..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar