lördag 28 maj 2011

väskmakarna Isabelle Puech & Benoit Jamin liv i Paris



fikulerastund på mitt gamla stamhak på söder..stadssprey på bordet..


i nästan 15 års tid ..
varje morgon gick jag till detta lilla mysiga bageri och tog min morgonfikulerastund..
älskar verkligen gamla konditorier
..där tiden står stilla..
satt längst in med söders herrar..
 ..som första åren knorrade för jag tog upp plats tills de tillslut accepterade mig med en artig nick när jag kom på morgonen..
jag har ju riktigt jobbiga bondgener så det är bara jag o de äldre herrarna som är uppe så tidigt på morgonen
 .. bageriet öppnar 6.30 så då hängde vi på dörren tillsammans...
men den tiden är ju förbi men lite besök då och då förekommer
..nu är de tillochmed lite glada när jag kommer..
 idag är dagens inspiration dessa ...väskmakare och deras
 350 kwm stora industribyggnad som de bor i .. 
  

Isabelle Puech & Benoit Jamin



















 mer om dem












..nu när jag flyttat från Södermalm och mina stamhak så måste ju nya marker utforskas..kanske tar tjugo år till att hitta dem men vad gör man inte för att ta få sin morgonlatte i härlig miljö..


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar