söndag 1 maj 2011

Lena M Karlsson..lekfullhet & reportage från kloka hem



dagens stora fikulerastund intogs i gamla stan hos Lena...Holly sitter som vanligt i Lenas knä och diskuterar konst på hööög nivå..




..ja någon gång i veckan fikuleras det hos någon av mina vänner
..det är bra att ha vänner som jag kan träffa dagtid eftersom småbarnsåren inte precis hängs vid en bardisk
..sen att de flesta är konstnärer eller har egen butik som jag kan besöka och inspireras av.
.härligt och nödvändigt..
Lena och jag har känt varandra i snart 20 år. .hade i 10 års tid tryckeriet på fjäderholmarna tillsammans med Lena..som mest är känd för sina stilrena och lekfulla disktrasor och brickor..
Hemma hos Lena på Söder  slås man av lekfullhet och framförallt sådan detaljrike
dom..
ögonen blir aldrig mättade
här är hos Lena M Karlsson i hennes lilla ubermysiga butik/ateljé i gamla stan..
   

Lena vid sin ateljé






Lena har butik/ateljé i gamla stan och på fjäderholmarna




hon gör fantastiska målningar på trä..vill ha alla..
läs mer om henne här..




















bilderna från tidningen Kloka hem nr 5.2010


kommer givetvis massa bilder en annan dag...hon har ju två gigantiska vita vitrinskåp överfulla av gamla leksaker..Musse och gänget från tidernas begynnelse..

mitt lilla projekt för dagen är min stora spegelvägg i badrummet..måla ..hänga om..kul..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar