lördag 30 april 2011

..liten ögonsten i en tidning & Marie Ohlson Nylanders hem i Skåne..



dagens lilla fikulerastund på mitt favvobageri på Regeringsgatan..



..har sådan tur att i mina kvarter så finns denna lilla pärla
mysiga Brunkebergs bageri
en sådan här kylig dag är det så skönt att få komma in i bageriets värme och njuta av en god latte och beskåda de vackraste bröd..
en trappa upp ser man ut över lilla butiken och de har alltid aktuella tidningar att läsa..
då såg jag ett hemma hos reportage från Marie Ohlson Nylanders hem i skåne
..vintern 2006 hade jag en utställning i hennes förra fantastiska hem ,då hon bodde i en gammal missionskyrka i Höganäs.
.hon hade butik i samma byggnad..
 ett vackrare hem som detta hade jag aldrig sett..hade jag haft ekonomi skulle jag köpt huset när de sen sålde..
men här är bilder från hennes nya " också fantastiska" hem..





..kunde inte låta bli att ta med brunkebergstrappan

alltid kul att veta var mina små tavlor tar vägen.



ännu roligare är det ju att både Sara och jag har alster på samma bild..
 ..Sara berättade att hon hade ett kort kvar i kameran när denna vackra äldre rynkiga Italienska dam gick förbi..




















..jag stående på nedervåningen som både var utställningslokal och butik.
.har flera bilder som jag kommer lägga in vid senare tillfälle.

..varma bilder från vackra underbara platser..nu ska jag vidare på stan för inhandla saker till mitt måleri..

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar