tisdag 31 maj 2011

Jazzfestivalen flyttar till skansen & mer divor åt folket..




sommarfikulerastund med körsbärssaft och liten blick i jazzprogram




nu är saken så här...jazzfestivalen flyttar till Skansen..
.jag reste ragg när jag hörde detta..
vad är jazzen utan skeppsholmen..??
 jag kanske lever i det förgångna med jag tycker staden miste mycket när Bosse Stenhammar valde att inte följa sin festival längre...
och vi ska ju inte prata om Mosebacke som man i princip vuxit upp på..
min familj ,där pappa är jazzmusiker..var ju vän med Bosse..
vi bodde mitt i skogen men nära riksväg 40 ..
så flera gånger per år när Bosse hämtat jazzmusiker som landat i Göteborg direkt från New orleans så sov de över hos oss
..hela huset fylldes med jazz..skratt och rökridå..
..fina minnen som format..
när man var van att gå backstage och hälsa på divan Nina Simone när hon var på festivalen"
som för övrigt skrämde vettet ur alla ,såsom divor ska vara " så detta mot skansen

men

här är en annan diva..tycker det ligger en jazzrökridå över henne
Berlin konstnärinnan Elvira Bach




























älskar divor..starka egensinniga uberhäftiga  la loba kvinnor..ville ju som liten se ut som Nina Simone..
hmmm.. ja jag får väll jobba på ..
endast generna står ivägen ..mer divor åt folket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar