fredag 7 oktober 2011

Leilie Williamsson..Henry Varnum Poor & jag..



tyckeromting hos mig



..men hur kallt & lurigt snålblåsigt var det inte idag ..trodde det skulle råda ljumna vindar.. förmodligen kommer ligga och frossa i sängen om ett par dagar.
ironiskt ..jag som alltid har för många kläder på mig..
kvinnan som älskar vinterkläder..

 börjar mina skissande inspiro tankar givetvis leta sig tillbaka till varma sköna platser ..
då inte någon sandstrand a la Västindien..
.. som äkta hantverkare pratar jag ju om värmen från brännugnen fullsmockad och ömsint packade av  de senaste skapelserna..
 ni inser ju att jag fått lera på hjärnan..


de flesta bilder är från min favvofotograf Leslie Williamson ..
hade jag begåvats med fotoögat så skulle jag jobba som hon gör,hon följer olika formgivare och konstnärer i deras arbete och hennes bilder är uteslutande konstnärshem/studios.
hon kan verkligen kärleksfullt föreviga konstnärens rum.



.













































                                        





 ..slutar med favvoboilden som jag visat förut är från konstnären Henry Varnum Poor hem och verkstad, han levde på 20-talet och allt är intakt sen han levde..spännande och beklämmande läs mer..



 ofta när jag ser bilder som appelerar till en så känner jag mig nära med de som lever eller skapar bilderna ,blir liksom en intim formspråksdialog..och frågeställningar "vänta lite har jag inte varit här "
..men det är ju det som kännetecknar en bra fotograf/konstnär..förmedling av känsla..
..något som också är fantastiskt är ju att sänka ned sina förfrusna ..väderbitna små lemmar i ett varmt skumbad ..Holly min bundis här på jorden med ett saligt leende..
Fredag..skönt avslut på en krävande ..omtumlande vecka..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar