torsdag 20 juni 2013

Midsommarblomster överallt..Cirkeln blev sluten & Imorgon börjar säsongen

midsommarblomster är ju ett måste..


..har egentligen aldrig varit någon midsommarfirare av stora mått
tycker förvisso om matorgier och vänners sällskap men firandet i sig kan jag vara utan 
men när man skaffat barn och butik är det faktiskt lite..lite roligare att leka svenskmidsommarljusblomstertidkommer
mmm...
så dessa mellanförsommardagar har givetvis gått i dessa spår
dagarna som så snabbt flyter iväg har annars fyllts av Lindyhopdans ..barhäng..utredning av hot från smedjan..
och även besök av mina senaste tavlors inspiration " alias jazzmusan" som inhandlade ett alster med ord från våra dialoger.. 
cirkeln blev sluten
idag har jag och Holly gjort vår egen lilla midsommarstång som ska stå så vackert vid vattenbrynet imorgon
det har plockats blommor och det har tillochmed lagts fram några enstaka minisvenska flaggor i mina installationer
det är stort
för dessa färger som vi har i Nationalflaggan är den gräsligaste kombination som finns.. nåväl svartgult är inte så inspirerande det heller 
detta är min dagenföreljusastedygnetpååret inspiro  










































..kommer dröja länge tills min Holly får gå ensam längst något stråk på denna Ö i sommar ty nu sätter säsongen fart 
imorgon börjas det med mysfikulera när Lena..Cilla och Morris kommer och till detta reser vi vår midsommarstång
sen blir det nog halvhysteriskt..vi blev totalt överkörda förra året och fick slänga ut kunder när vi stänger butiken en timme mitt på dan för att få dansa in sommaren 
men härligt blir det
att få bli sådär tillrufsad
 av glada..sjungande..firande ..tillkvällen vinglande besökare som bara vill ha en skön mysig sommardag 


1 kommentar:

  1. Nå har jeg ikke til hensikt å kritisere, men faktisk var det ganske deilig å lese at noen andre også synes de svenske flaggfargene er lite pene, for det har jeg ment hele mitt liv. Takk Carola, at det ikke er bare meg...!

    SvaraRadera