måndag 16 januari 2012

Återigen firande på Clarion Sign.. inspirerande paket..& pia jane bijkerks nya bok

leker vidare



..Vilken morgon
 ..vi trotsade blötsnön och slirade glatt ned till Clarion Signs hotelfrukost igen..
Sara bjöd mig på värstingsfrukosten och finaste  presenterna
..stålschabloner..stämplar..och ett USBminne fylld med alla kort hon tagit på mig och Holly minnen och otroligt roligt eftersom alla mina bilder försvann när hårddisken brann
 även pia jane bijkerks nya bok låg i ett vackert paket
....vi försökte gå igenom vad/hur vi ska lägga upp alla projekt under året och kom fram till att stora fina boken får vänta att fotas tills Aug.eftersom Sara måste hänga över ritbordet den närmsta månaderna
..kändes rätt skönt och befriande eftersom denna stora sten satts i rullning lite fortare än jag tänkt mig
..det är härligt med kreativa människor med många järn i elden men få ihop något så att allt ska stämma ..puhhh..
efter denna morgon så sinades inte inspirationen precis
så eftermiddagen har inneburit mången installationer av olika slag..speciellt de vackra saker som jag fick av Sara..
Dagens lilla inspiro blir också ett litet stenugnsbageri "fabrique"  inte långt ifrån mig
..stannar alltid när jag har vägarna förbi och dregglar inte bara efter brödet utan för deras inredning med golv ifrån marrakech design uppblandat med begagnade bakplåtar överallt och givetvis vitt kakel från golv till tak..

  































..har även hunnit med några timmar framför datorn..eländigt vilken tid allt tar..samt börjat planera vad jag ska se efter på formex som börjar nu i veckan..
imorgon är en mycket viktig dag med ett avgörande möte..håll alla tummar som kan hållas..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar