fredag 9 september 2011

letar Brioalfabetsklossar ..bokstäver & långa dagar


Min lilla Holly vid ankdammen...matar med sina egna mycket gamla pommestrips..
fem till mig..en till ankan..



..var tog dagen vägen..
var tog veckorna vägen..
kom ihåg när min pappa sa till mig när jag som liten tyckte tiden gick så långsamt..
vänta bara Carola tills du kommer över fyrtio ..då är en dag ingenting..
och mycket riktigt,
,hinner inte ens upp på morgonen till det är dags att gå och lägga mig..förvisso går jag och lägger mig tidigt på kvällarna för att hinna med min intensiva livsrytm..

..vill ju inte missa något på vägen ...
vill inte missa mina barn..mina drömmar..mitt mål med mitt liv...

på prat om barn så börjar Holly intressera sig mer och mer för böcker och det är ju så underbart att kunna gå bredvid henne och visa vägen..ett tag iallafall..
..lärde mig läsa mycket tidigt..utsvulten på att få veta mer ..redan då..
så framförallt ser jag fram mot när hon börjar tycka om det skrivna ordet..
för det gör ju jag med..
överallt









 ..Lovisas brioklossar är riktigt fina nu tjugoår senare..
tänkte att skulle Holly få likadana men då finns inte de längre
..menhurstårdettillmedvärldendårå...? 
fick köpa gräsliga kopior..
som jag ska måla om i svart & vitt..








                                            
















                               

dags för lite gott så här på kvällskvisten ..pust vilken dag.
..Skansen..kakla väggar..ut med hund och barn i park vidare till någon timme med penseln i hand sen kakla vidare och sååå mycket mer på en dag som tar slut innan den börjat..pust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar