söndag 15 maj 2011

Carouschka Streijffert..Karl Lagerfedt & Nigellas boksamlingar


en fikulerastund i regnet på gubbhyllan intagandes deras nybakta rabarberpaj..
kan dagen starta bättre




Älskar regn och dis som i dag...
hög mysfaktor och vill bara en dag som den här stänga in mig tända ljus och dyka ned i en bra bok..
 har alltid levt i böcker och älskar böcker i inredning de ger en personlig värme..
och framför allt säger de mycket om ägaren till dem..

En bokhylla får..i mitt tycke.. aldrig vara för perfekt..utan gärna huller om buller .
det ska ju synas att man läser och älskar det.
jag själv har böcker överallt ..
travar på golv..badrum..borden..


..min inspiro för dagen är dessa profiler i deras lilla bokvrå i världen
synd att man inte ser vad de har för böcker men man kan ju gissa

Karl Lagerfeldt i hög person och hans "lilla boksamling"



                                                       




Nigella i hennes
läshörna







Carouschka Streijfferts nya lägenhet


hennes gamla







 





men..den som vill fuska sig till en bibbla så finns det ju tapeter..mer här

  bokslukare eller inte  men när det gäller hem 
 tycker jag att ett hem utan böcker är ett själlöst hem
..men som en vis man sa en gång i tiden
 "en åsna med många böcker på ryggen blir ingen sokrates"
..men ett fint hem blir det iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar